Sayfalar

26 Mayıs 2011 Perşembe

KURDELE NAKIŞI İLE HAVLU NASIL İŞLENİR?

havluya işleyeceğimiz modelin çizimini yapıyoruz.bazıları bunu desenin altına karbon kağıdı koyarak yapıyorlar.fakat ben daha değişik bir yöntem kullanıyorum.desen çizili kağıdı dal yerlerinden makasla kesip ,kestiğim yerlerden kurşun kalemle havluya çiziyorum.hem deseni kaydırma korkusu olmaz hemde daha pratik ve hızlı bir şekilde havluya çizim yapabiliriz.sıra geldi dalları işlemeye.ben genellikle altın renkli simli nakış ipi kullanıyorum.daha güzel oluyor.dalları bazı insanların söylediği iğne ardı diye bir yöntem var .onu kullanıyorum.zarif ve düzgün duruyor.küçük yaprak yaparken ise ince şifon veya saten kurdele kullanılabilir.küçük yaprak yapımı aslında çok basit.havlunun üzerine kurdeleyi 1,5 santim kadar uzunluk bırakarak iğnenein ucunu kurdelenin üzerine batırıp havlunun altından çıkarıyoruz ve yavaş bir şekilde kurdeleyi havlunun altına doğru çekiyoruz .küçük yaprağımız bitti.çiçek yapmayı bir sonraki yazıda anlatmayı düşünüyorum.çünkü çok çeşitli çiçekler var.şimdilik bu kadar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder